dinsdag 16 oktober 2012

De Instagram menukaart

Het lijkt een social trend. Mensen die hun maaltijd Instagrammen (we mogen nu wel van een werkwoord spreken). Fotograferen, aantrekkelijke filter er overheen en delen met vrienden wat we aan het eten zijn. In het meest gunstige geval oogsten we complimenten voor de eigen culinaire prestaties of onze restaurantkeuze. New York City restaurant Comodo speelt handig in op deze trend met een Instagram menukaart. 

Hoe het werkt
Gasten van het restaurant kunnen de eigen Instagram van hun Comodo gerecht voorzien van de hastag #ComodoMenu. En anderen bekijken met deze hashtag het menu, lezen wat anderen posten over de gerechten en maken op basis daarvan hun keuze. En ook zij kunnen hun feedback weer toevoegen aan de post.

Social en simpel
Simpel? Jazeker. Maar juist daarin schuilt de kracht van het idee. Beeld communiceert in dit geval lekkerder dan tekst, gasten kunnen direct hun feedback kwijt en krijgen snel een beeld van de meest populaire gerechten op de kaart. Het vergemakkelijkt de eigen keuze en verbindt de gasten met elkaar. 

Ik vind het een prachtige toepassing van Instagram. Social tot op het bot, goedkoop, innovatief en makkelijk in te voeren. Ken jij nog andere mooie Instagram toepassingen? Laat het me weten, vind ik leuk. 


Bekijk de Instagram Menu video.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen